Google

google
pujades.net

Roc Blanc i Etang Laurenti (Ariège)
  • Ressenya
  • Fitxa tècnica
  • Mapa, Desnivell, Fotos, Ressenya i GPS
  • Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

Ascensió al impressionant Roc Blanc (2.544 m), cim amb unes vistes impressionants de 360º dels Pirineus. Entre elles podem destacar el Peric i la Dent d’Orlu. A peu de cim podrem gaudir del llac de Laurenti, lloc freqüentat per pescadors i campistes de cap de setmana, un lloc idíl·lic.

Aproximació:

Sortida/Arribada:

Des de Mont-louis, agafem la carretera cap a Formigueres (D-118) i Quérigut (D-16), a l’entrada de La Pla, seguim 100 metres cap a Mijanès, una carretera asfaltada a l’esquerra, durant uns 9 kilòmetres en durà fins al refugi lliure Laurenti, cruïlla de camins. Aquest punt també podem arribar-hi per dues pistes forestals en bon estat, una  des de Mijanès i l’altre del coll des Hares, uns 3 kilòmetres desprès de deixar la D-118 i agafar la D-16 a l’esquerra agafem la pista amb bon estat.

Ruta:

Refugi Laurenti (0:00 , 1.636 m) – Llac Laurenti (1:00 , 1.940 m) – Coll Laurenti (2:40 , 2.400 m) -  Roc Blanc (03:10 , 2.544 m) -  Coll Laurenti (3:30 , 2.400 m) – Llac Laurenti (5:00 , 1.940 m) – Refugi Laurenti (6:00 , 1.636 m).

Descripció del recorregut:

La ruta comença per una forta pujada per dins un bonic bosc de pi, fins al llac Laurenti, impressionants vistes, davant nostres l’estany, a l’esquerra la cresta  de Laurenti amb el Pic de la Tribuna (2.499 m), al davant el Pic de Baxouillade (2.546 m) i a la dreta destaca l’imponent Roc Blanc (2.544 m). Flanquegem el llac per la dreta, el camí va pujant sempre deixant a la nostra dreta el cim del Roc Blanc, a la cota 2.250, un petit llac, fa girar el camí cap el nord, davant nostre el col de Laurenti (2.400 m) que pujarem per una forta pendent, al col una senyal ens indica que al altre costa hi ha la Reserva Nattionale de fauna d’Orlu. Girem a la dreta per seguir enfilar-nos fins el cim, el últims metres grimparem per uns blocs de granet, per assolir el punt més alt (2.544 m) per gaudir de les vistes. La baixada la farem per el mateix lloc, si bé abans d’arribar el petit llac, agafem un corriol a la dreta que baixa fins al fons de la vall, per arribar al llac Laurenti al costat de l’aigua que baixa per el rec Laurenti, al arribar al llac el flanquegem per la dreta, així li haurem donat la volta, a l’estiu podem aprofitar per donar-nos un bany i fer un petit descans en un dels prats d’herba fresca que l’envolten. Finalment agafem el camí de tornada al lloc de sortida per el mateix camí de pujada. Final de gratificant sortida.

Recomanacions:

A l’hivern vigilar els allaus l’altura del últim llac (2.250 m) i la pujada des del Col (2.400 m) fins al cim.
No hi ha fonts, però podem agafar aigua dels recs fins l’últim llac (2.250 m).

Mapes de la zona:

Ascensió
Altura mínima :
Epoca :
Tot l'any (A l'Hivern amb neu)
Altura máxima :

: Web de rutes amb GPS

Gráfica desnivells :
Gràfica de desnivells.
Totes les fotos de la sortida.