Google

google
pujades.net

Graus del Carabassal i Barrots - Cova Santa.
(Montsant - Priorat).
  • Ressenya
  • Fitxa tècnica
  • Mapa, Desnivell, Fotos, Ressenya i GPS
  • Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

Aquesta excursió pel Parc Natural de la Serra del Montsant comença al poble de la Morera de Montsant (743m.). Pujarem i baixarem a la Serra Major a 1090m. per dos graus equipats amb esglaons i ganxos de ferro, escales i alguna que altre corda o cinta. Aquesta particularitat l’hi dona a aquesta excursió un caire d’aventura, però també de dificultat per qui pateixi vertigen. El costerut grau del Carabassal, rep aquest nom degut a que durant molts anys, per tal de pogué superar aquest pas hi havia instal·lades unes escales de fusta i troncs d’alzina de la varietat carabassal. Avui en dia hi trobem en el seu lloc escales de ferro.
També visitarem la Cova Santa, i que tenim que dir del grau del Barrots, impressionant!!!!!

Aproximació:

Sortida/Arribada:

Per arribar a la Morera de Montsant, primer haurem d'arribar a Cornudella de Montsant (Priorat) per la carretera C-242 i allà agafar la TV-7021 que en 8 quilometres ens portarà a la Morera.

Ruta:

Morera del Montsant (0:00 , 745 m) – Camí dels Fareus – Cova dels Fareus (0:50 – 909 m) – Grau del Carabassal – Cruïlla (1:25, 1.037 m) - Cova Santa (2:00, 1.076 m) -  Serra Major (02:10 , 1.125 m) -  Racó del Boixets (3:10 , 1.043 m) – Grau dels Barrots – Morera del Montsant (4:20 , 745 m).

Descripció del recorregut:

Tornem per la carretera a Cornudella uns 300 metres, d’un agafem el camí dels Fareus, aquest sender en portarà per sota el cingle fins al començament del grau del Carabassal, al que pujarem tot grimpant amb la ajuda d’alguna corda i unes escales metàl·liques. Desprès de la  segona escala, deixem de pujar per agafar el camí que ressegueix el cingle en direcció Est, passem per els racons Meloner per arribar més endavant al Racó dels Caçadors, on trobem l’inici del grau del Tomaset o Montsant, així con l’entrada de la Cova Santa, cova que podem visitar. D’aquí en enfilem a la Serra Major, seguirem el camí de capçada en direcció Oest sempre al costat del cingle per anar a buscar el racó del Boixets, d’un es pot contemplar una magnífica vista emmarcada amb el balcó del Priorat, la roca de les Onze i el poble de la Morera.
Iniciem la baixada al grau dels Barrots, sens dubte el més bonic i espectacular grau de la Serra del Montsant. Acabat el grau el camí ens portarà un altre cop al poble de la Morera, lloc de sortida.

Recomanacions:

Camí equipat, si be no ens trobem amb una ferrada pròpiament dita, si tenim que precisar que passarem per uns passos molt aeris, ajudats de cordes, cadenes, grapes i fins i tot escales metàl·liques que ens ajudaran a superar les parets de roca. Sortida no apte per gent amb vertigen o amb por a les altures.

Si visitem la Cova Santa cal portar frontal, i sumar el temps de la visita, de 20 a 45 minuts.

Mapes de la zona:

: Web de rutes amb GPS

Gráfica desnivells :
Gràfica de desnivells.
Totes les fotos de la sortida.
: Sortida 04/02/2009.
Track i Waipoints :
Dades per el GPS.
Resenya per imprimir.
: Ressenya per imprimir.
* Album de fotos d'en Josep Fuster.