Google

google
pujades.net

Pilon du Belmaig, des de Arles-sur-Tech (Vallespir).
  • Ressenya
  • Fitxa tècnica
  • Mapa, Desnivell, Fotos, Ressenya i GPS
  • Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

Pic del Pirineus Orientals, en el Vallespir amb excel·lents vistes. Pic de Frausa o Roc de França, Bassegoda, Costabona i Canigó.

Aproximació:

Sortida/Arribada:   Arles-sur-Tech (Sala de Festes), al Vallespir (França). Des del Le Boulou per la D116.

Ruta:

Arles-sur-Tech (260 m – 0:00) – Coll de Paracolls (902 m – 1:45) – Pilon du Belmaig (1.280m – 2:45) – Grotte (525 m – 4:30) – Salt de la Maria Valenta (390 m – 5:00) – Arles-sur-Tech (260m – 5:45).

Descripció del recorregut:

Sortim de Arles-sur-Tech pel GR10 cap al Coll de Paracolls, poc abans hem deixat un corriol a l’esquerra que ens portaria a Amelia-les-bains, al arribar al coll el GR baixa cap a Montalba, nosaltres girem a l’esquerra per seguir pujant cap al cim, al mateix coll  deixem un camí que ens portaria directament cap a Can Rigall. El camí segueix pujant fins al cim, uns minuts abans deixem el camí a la dreta, que una vegada fet el cim agafarem com a camí de baixada. Desprès de gaudir de les vistes, per desgracia nosaltres teníem tots els cims emboirats. Però se intuíem els cims del Roc de Frausa, Roc de Sant Salvador al Sud, el Canigó al Nord i el Costabona al Oest.  Reculem uns metres i agafem el camí de baixada que decididament ens portarà de tornada, a la cota 906 m, una cruïlla, si seguim recta aniríem fins a Can Rigall i d’aquí fins Arles-sur-Tech, es el camí més curt i el que utilitzant com a ruta de baixada a la cursa de muntanya que fan a la primavera. Nosaltres girem a l’esquerra, rètol Oratori, a partir d’aquí el camí no es tan fressat, però podem anar seguint les marques grogues, passem al costat d’un castanyer centenari, anem baixant, trobem una altre cruïlla, a la dreta a Can Rigall, nosaltres anem per l’esquerra, anem baixant tot seguin les marques grogues, arribem a la pista d’accés a Can Rigall, anem per la pista vigilant les marques ja que anirem combinant corriol i pista diverses vegades, trobem una cruïlla amb un rètol per anar al Grotte, l’agafem uns 5 minuts, arribem a sota unes pedres, unes cordes ens marquen el camí per enfilar-nos a la Grotte dedicada als Sants Abdons i Sennen, patrons de Arles. Reculem fins a la cruïlla i agafem el corriol de baixada fins a la riera, passem al altre costat, el camí puja uns metres, deixem a l’esquerre un corriol, nosaltres comencem a baixar, deixem la cascada superior a sota a la dreta, sembla que ens allunyem, però el camí fent ziga-zagues ens portarà a la riera, trobem una cruïlla, nosaltres anem cap a la dreta, en pocs metres ens portarà a una preciosa gorga, base de la cascada del Salt de Maria Valenta. Si som decidits podem donar-nos un bany, l’agua està una mica freda. Reculem i seguim cap al nord fins a trobar una pista, anem cap a la dreta per enllaçar amb la pista ara asfaltada que be de Can Rigall, seguint la carretera fins a Arles, passant al costat de una zona de picnic, travessem el Tech per arribar al poble, només ens queda tornar al lloc on hem deixat el cotxe.

Recomanacions:

Cal portar aigua per tota la ruta.
GR10 fins el coll de Paracolls, Vermell i blanc.
Tour del Vallespir, des del coll fins el cim, Vermell i groc.
PR, tornada fins a Arles, marques grogues. Diverses opcions.