Google

google
pujades.net

Llacs de Balbonne (Ariège)
  • Ressenya
  • Fitxa tècnica
  • Mapa, Desnivell, Fotos, Ressenya i GPS
  • Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

Ruta circular per els estanys de Rabassoles i per els colls de l’Eugue i Bourriques anirem al estany de Balbonne.

Aproximació:

Sortida/Arribada:

Des de Mont-louis, agafem la carretera cap a Formigueres (D-118) i Quérigut (D-16), a l’entrada de La Pla, seguim cap a Mijanès.
A mijanès també podem arribar-hi des de Perpignan, cap a Rivasaltes per la D117 seguint en direcció Foix fins a 11 km abans de Quillan, agafem la D118 per Axat fins a Mijanès.
Des de Mijanès anem cap a Ax-les-Thermes per el Coll de Pailhères, al cap de 1 KM una corba a la dreta, nosaltres seguim rectes per una pista estreta asfaltada, quan s’acaba l’asfalt, deixem  a la dreta dues pistes, quan arribem a una corba a l’esquerra, una pista segueix recta cap amunt, la seguim durant un quilòmetre, on trobem una explanada per aparcar.

Ruta:

Pàrking de la vallée de la Bruyante (0:00 , 1.620 m) – Etang de Rabassoles (0:50 , 1.850 m) – Etang Noir (1:20 , 1.980 m) -  Etang Bleu (01:35 , 1.930 m) -  Col de l’Eugue (2:30 , 2.121 m) – Couillade des Bourriques (3:30 , 2.160 m) – Etang de Balbonne (4:30 , 1.860 m) - Pàrking de la vallée de la Bruyante (5:20 , 1.620 m).

Descripció del recorregut:

Anem en direcció nord-oest, per un camí molt fressat, marques grogues, deixem a l’esquerra el camí a l’estany de l’Estagnet, seguim fins al llac de Rabassoles. El camí marcat segueix cap el estany Blau, nosaltres anem per la dreta del llac seguin un corriol sense marcar en direcció nord-oest, el camí s’enfila decididament, arribem a la capçalera de l’estany Negre, a partir d’aquí seguim el GR7-B cap el sud, baixem al estany Blau, seguim cap al sud, el camí comença a pujar, passem al costa d’un petit estany, a baix a l’esquerra veiem el estany de l’Estagnet desprès arribem al Col de l’Eugue, passem al costat de la Reserve d’Orlu, ja podem admirar l’impressionant Dent d’Orlu, baixem cap el estany des Llauses, per pujar cap la Couillade des Bourriques, tornem a passar a l’altre vessant, davant nostre tenim el Roc Blanc, seguint 15 minuts el GR, unes fites ens marquen a la nostra esquerra un corriol poc fressat de baixada, el seguim sense por, les fites ens portaran fins l’estany de Balbonne, des d’aquí el camí ja esta fressat i amb marques grogues, baixem decididament fins el pàrking on hem deixat el cotxe.

Recomanacions:

A l’hivern es pot fer amb equip de neu.

Mapes de la zona:

Ascensió
Altura mínima :
Epoca :
Tot l'any (A l'Hivern amb neu)
Altura máxima :

: Web de rutes amb GPS

Gráfica desnivells :
Gràfica de desnivells.
Totes les fotos de la sortida.